Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.1.945 » KinDzaDza
Home | Footage | Sound FX | Tutorials | Музыка | Фильмы | Контакт |
KinDzaDza - It's Other!  

Главная страница » Software » 3D » Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.1.945
Логин
Пароль
 
Забыли пароль?
Ещё не зарегистрированы?
Регистрация

Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.1.945
Software » 3D | автор: SonyQ (12.08.18)
Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.1.945


Program Name: Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.1.945
Program Type: Autodesk 3ds Max plug-in
Developer: Solid Angle S.L.
Homepage: www.solidangle.com/arnold/arnold-for-3dsmax/
Release Date: 02.07.2018
Interface Language: English
Platform: Autodesk 3ds Max 2018/2019, 64-bit ONLY
File Size: 269.47Mb / 269.47Mb

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) представляет собой подключаемый модуль к Autodesk 3ds Max, который перебрасывает мостик к системе рендеринга Arnold из стандартного интерфейса 3ds Max. После установки и загрузки модуля в 3ds Max, всё, что нужно сделать, так это выбрать систему Arnold в 3ds Max для рендеринга сцен. Arnold - это система глобального освещения, включающая современные методы трассировки лучей и физически точного затенения. Arnold предлагает больше скорости, больше мощности и более высокое качество. Это обеспечивает студии явным конкурентным преимуществом - особенно в крупнобюджетном производстве.

За последние несколько лет Arnold был использован для создания уникальных визуальных эффектов в главных эффектах художественных фильмов, анимационных художественных фильмов, а также в дорогостоящих коммерческих проектах. Компания Sony Pictures Imageworks использовала систему Arnold ранее, и будет использовать её во всех предстоящих фильмах.

Arnold использует передовые алгоритмы для наиболее эффективного использования аппаратных ресурсов компьютера: память, дисковое пространство, процессорные ядра, а также SIMD-расширения SSE.

Архитектура Arnold была разработана для простой адаптации к существующим конвейерам. Система построена поверх системы подключаемых узлов; пользователи могут расширять и настраивать систему посредством написанием новых узлов шейдеров, камер, фильтров и драйвера вывода, а также процедурной геометрии, собственных типов лучей и геометрических данных. Основная цель архитектуры Arnold заключается в предоставлении полного решения в качестве основного визуализатора при работе над анимацией и визуальными эффектами. Однако Arnold также может использоваться как:
• 'Лучевой' сервер для традиционных построчных визуализаторов
• Инструмент для запекания или процедурной генерации данных освещения (карты освещения для видеоигр)
• Инструмент интерактивного рендеринга и пересчёта освещения

Чем отличается Arnold?
Arnold представляет собой движок рендеринга без допущений на основе методов трассировки лучей и путей. Он не использует алгоритмы кэширования, которые добавляют артефакты, такие как метод фотонных карт (Photon mapping) и окончательная сборка (Final gather).


Инструкция по активации на Русском языке прилагается, см. 'install_ru.txt'

--------------------------------------

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) is a plug-in for Autodesk 3ds Max which provides a bridge to the Arnold rendering system from within the standard 3ds Max interface. Once installed, and the plug-in loaded in 3ds Max, all you need to do is select Arnold rendering in 3ds Max to start rendering your scenes. Arnold is a global illumination system incorporating modern ray tracing and physically based shading techniques. Arnold offers greater speed, more power and higher quality. This gives studios using Arnold a distinct competitive advantage - especially in big-budget productions.

Over the past few years, Arnold has been used to create unique visual effects in major VFX feature films, animated features, and high-end commercial projects. Sony Pictures Imageworks was the catalyst for the professional adoption of the product and will use Arnold in all upcoming films.

Arnold uses cutting-edge algorithms that make the most effective use of your computer’s hardware resources: memory, disk space, multiple processor cores, and SIMD/SSE units.

The Arnold architecture was designed to easily adapt to existing pipelines. It is built on top of a pluggable node system; users can extend and customize the system by writing new shaders, cameras, filters and output driver nodes, as well as procedural geometry, custom ray types and user-defined geometric data. The primary goal of the Arnold architecture is to provide a complete solution as a primary renderer for animation and visual effects. However, Arnold can also be used as:
• A ray server for traditional scanline renderers
• A tool for baking/procedural generation of lighting data (lightmaps for videogames)
• An interactive rendering and relighting tool

Why is Arnold different?
Arnold is an unbiased ray/path tracing engine. It doesn't use caching algorithms that introduce artifacts like photon mapping and final gather.

Features
• Integration with 3ds Max shapes, cameras, lights and shaders.
• Image Based Lighting support, including a state of the art physical sky.
• 3ds Max ActiveShade interactive rendering allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
• Support for AOVs & Deep EXR files.
• Defer the creation of geometry at render time with the Procedural placeholder nodes.
• Texturable Mesh lights.
• 3rd Party Arnold shader support.
• MAXtoA Cloud Rendering for stills and animations. Users can join the optional Autodesk ‘Render Pilot’ program, which now supports MAXtoA.

MAXtoA Documentation >>

What's new in v2.0.931:
Enhancements
- Texture Baking: the native render to texture workflow is now supported. The RTT UI has been extended to expose most of the Arnold AOVs as baking elements. Also, the following native Max baking elements can be rendered: CompleteMap, DiffuseMap, SpecularMap, ShadowsMap, LightingMap, AlphaMap, Ambient Occlusion (MR).
- Sheen in standard_surface: the standard surface shader supports a new, energy-preserving sheen effect designed to render cloth-like microfiber materials such as velvet.
- New cell_noise shader: A new cell_noise has been added which can create many different useful cell-like patterns. The color of each cell is mapped to a palette parameter, enabling the easy creation of patterns with colors chosen from a specific palette.
- New controls in range_shader: The range shader has been augmented with parameters to control contrast, bias and gain.
- RGB clamping in clamp shader: The clamp shader can now be configured to either a scalar or color mode.
- Matrix shaders: two new matrix shaders, matrix_multiply_vector and matrix_transform have been added.
- Built-in Cryptomatte: the Cryptomatte AOV shader is now included.
- New control in toon shader: edge detection can now be controlled using a string type user data called toon_id, that can be applied to the objects through the Arnold Properties modifier. Otherwise, the detected edges based on ID will be driven by the object's own name.
- Removed texture blur options: the texture blur parameters have been removed from the Arnold rendering options.
- Improved sampling of spherical lights: a new technique for sampling point lights has been added which can show significant reductions in noise, especially for large lights illuminating surfaces at grazing angles.
- Improved EXR read performance: threaded read performance and scaling of OpenEXR files has been greatly improved.
- noice denoiser improvements: the stability and usability of the high-quality noice denoiser has been improved thanks to various bugfixes and improved error checking.
- OptiX denoiser improvements: the GPU memory consumption of the fast OptiX denoiser has been greatly reduced proportionally to the number of denoised AOVs. Fringing artifacts around HDR pixels have been reduced.
Fixes
- Hash osl noise type now working.
- Default ramp type for the Arnold ram shaders is now U instead of Custom.
- Removed warnings about already declared user data in Active Shade.
- The pre-pass rendering flag, if enabled, is now ignored in batch rendering mode.

Arnold 5.2.0.0 >>)

Requirements
- Compatible with 3ds Max 2018 and 2019 (64-bit)
- Windows 7 and later
- CPU with at least SSE 4.2 instructions (2006 and later Intel CPUs, and 2011 and later AMD CPUs)

Download:
Solid.Angle.3ds.Max.To.Arnold.v2.1.945.For.3ds.Max.2018-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


Solid.Angle.3ds.Max.To.Arnold.v2.1.945.For.3ds.Max.2019-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


For VIP-members only (BETA)
Если вы здесь ничего не видите, то значит здесь ничего нет, либо вы не входите в группу VIP-members
If You do not see here anything, it means there here is nothing, or you are not VIP-member.


Внимание! Всегда проверяйте антивирусом файлы, которые Вы загружаете! / Attention! Always check files you download with your antivirus software!

Другие новости по теме / See also:
  • Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v1.2.926
  • Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v1.2.897
  • Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v1.2.903
  • Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v2.0.931
  • Solid Angle Arnold for 3ds Max (MAXtoA) v0.8.514
  •  
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.
     

    Комментарии / Comments

    Информация

    Посетители, находящиеся в группе guests, не могут оставлять комментарии в данной новости.
     
    KinDzaDza.net ©2016 :)
    Designed by Pazak
    Home | Software | Footage | Sound FX | Tutorials | E-Books | Музыка | Фильмы | Контакт
    Все публикуемые материалы предоставлены здесь только для ознакомления, все права на них принадлежат их владельцам!
    Published materials are given here only for acquaintance, all rights to them belong to their owners!