Golaem Crowd v6.2.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018 » KinDzaDza
Home | Footage | Sound FX | Tutorials | Музыка | Фильмы | Контакт |
KinDzaDza - It's Other!  

Главная страница » Software » 3D » Golaem Crowd v6.2.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
Логин
Пароль
 
Забыли пароль?
Ещё не зарегистрированы?
Регистрация

Golaem Crowd v6.2.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
Software » 3D | автор: SonyQ (10.02.18)
Golaem Crowd v6.2.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
Program Name: Golaem Crowd v6.2.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
Program Type: Artist-Driven Crowd Simulation
Developer: Golaem S.A.
Homepage: _http://golaem.com/content/products/golaem-crowd/overview
Release Date: 10.02.2018
Interface Language: English
Platform: Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018, 64-bit ONLY
File Size: 24Mb / 23.66Mb / 23.84Mb / 23.85Mb

Golaem Crowd подключаемый модуль к Autodesk Maya, который предназначен для симуляции управляемых персонажей толпы, основанный на независимых программных агентах.

Это инструмент для генерации персонажей в достижимых областях сцены (например, размещения армии в поле, избегающей деревьев и скал). В то время, как аниматоры могут использовать инструменты Maya, чтобы создать персонажей толпы (представленными как частица) для перемещения по сцене, плагин обеспечивает навигационные поведения, чтобы заставить их пройти от точки А до точки B автономно. Это допускает автоматическое навигационное вычисление петли, основанное на дорожной карте, планирование пути и конфигурируемое руководящее поведение (включая реактивное предотвращение коллизий). Встроенный механизм анимации позволяет воспроизвести ранее созданное движение даже персонажей различной морфологии. Golaem Crowd может адаптировать движения по поверхности и автоматически вычислять переходы при движении на двух или четырех ногах.

Golaem Crowd обеспечивает автоматическое и редактируемое отображение скелета, имеет механизм анимации движения объектов на двух и четырёх конечностях, автоматический перенос движения, с адаптацией к поверхности передвижения и смешиванию в толпе. Движения и смешивание могут быть инициированы при помощи механизма аккуратного запуска/остановки в соответствии с выбранным поведением.

Пользовательский интерфейс базируется на типовых объектах Maya (частицы, поля ...). Работа Golaem Crowd основана на стандартном потоке операций анимации в CGI и позволяет наращивать создаваемую сцену. Шаги могут быть сделаны один за другим: ассеты, потоки, популяция, поведение, анимация. Golaem Crowd - плагин для Autodesk Maya позволяет производить создание, управление, контроль и рендеринг скопления разного рода персонажей.

Плагин Golaem Crowd состоит из двух независимых частей:
1. Симуляция: ядро плагина (ступени 1-5 рабочего процесса). Для работы требуется лицензия.
2. Рендеринг: мост между симуляцией и механизмами рендеринга в Maya (ступень 6 рабочего процесса). Не требуется лицензия для рендеринга на локальных узлах и рендер фермах.

Плагин Golaem Crowd опирается на несколько программных компонентов Golaem:
1. Golaem Behavior позволяет создавать и применять сложные поведения из набора основных поведений и операторов.
2. Golaem Motion это механизм анимации в реальном времени с автоматическим переносом, слиянием и смешиванием движений с морфологией любого типа.
3. Golaem Path содержит данные и инструменты для нахождения траектории движения и навигации в сложных 3D средах.
4. Golaem Physics обеспечивает связь с физической библиотекой Bullet и предварительно сконфигурированного поведения марионетки.
5. Golaem Population предлагает инструменты для размещения объектов и определения их количества.

Все эти программные компоненты встроены в набор инструментов и адаптированы под Maya.

Более подробное описание можно прочитать ЗДЕСЬ >>


Инструкция по активации на Русском языке прилагается, см. 'install_ru.txt'

--------------------------------------

Integrated in Autodesk Maya, Golaem Crowd makes it easy and affordable to populate worlds with directable digital characters, from a few to thousands. Artists from all over the globe use Golaem Crowd to bring life to commercials, episodic productions, feature films and games.

Create Convincing Shots in a Few Days
- Integrated In Maya. Golaem Crowd offers an intuitive interface, based on Maya workaday objects. It can be used by any artist, trained under 3 days.
- Free Characters & Motions. Reduce asset preparation time and start your production at once. Use our diversity ready characters & comprehensive range of motions.
- Powerful & Customizable. Built for performances, Golaem Crowd allows artists to find the right creative approach, whatever the number of characters.

Intuitive & Powerful Toolset
- Placement Tools. Take advantage of the various placement modes and automatic obstacles detection.
- Behavior Editor. Design and debug behaviors using an intuitive editor with built-in behaviors and triggers.
- Animation Engine. Let Golaem Crowd make your motions loop, randomize them, adapt feet to the ground...
- Navigation Behaviors. Use built-in path-finding and avoidance behaviors to make your crowds walk around or build on your particles knowledge to drive them.
- Physics Simulation. Add realism to your shots with explosions, attraction/repulsion forces or fall down effects.
- Diversity Control. Create realistic crowds by automatically generating more diversity at all levels: animation, behaviors, props and shading.
- Previz & Rendering. Preview your crowds in real-time within the Maya viewport and render them efficiently with our license free procedural rendering plugins.
- Pipeline & FX Integration. Build your own tools on top of Golaem Crowd, send simulation output through your pipe, provide the fx team with the data they need.

What's new in v6.2.3:
Improvements
- Support of Arnold 5 Render Stats
- Golaem particles are now hidden at render time
- Currently displayed Character File now appears in the Character Maker Locator Attributes
- Support of floating point frames in Arnold, V-Ray For Maya, V-Ray For Max, Redshift, Mental Ray and 3Delight
- Added an advanced export option for Character Geometry File (.gcg) in the Character Maker
- Support of string Shader Attributes in the Renderman plugin
- Support of HumanIk Joints in the Character Maker
- Population Tool can now populate using ground normals
- Improved Population Tool Paint display and viewport switching
- Improved Path Follower performances
- Behavior Triggers are renamed when a Behavior is renamed
- New Frame Override attribute in the Golaem For Max plugin
- Added Notes in the Channel Operator Editor
- Added a landing speed attribute in the PerchOn Behavior
- Node positions is conserved in the Channel Operator Editor
- New attributes to orient the Entity in the AdaptGround Behavior
- New attribute to compensate Pelvis Orientation in the AdaptGround Behavior
Bug Fixes
- Fixed Trajectory Edit Layer reloading in Maya
- Fixed Trajectory Layer when Maya start frame is not 0
- Fixed sequencing of Flock Behaviors
- Fixed transformGeometry Nodes not taken into account in the Character Geometry File (.gcg) export
- Fixed Stopping Duration not taking into account Body Mask in the Physicalize Behavior
- Fixed a performance issue in the Golaem Character File (.gcg) importer
- Fixed a crash when initializing Sensors with more than four Navigation Behaviors
- Fixed a crash when using a Navigation Behavior without a Perception Locator
- Fixed a crash when using Golaem Attributes directly in an Expression
- Fixed a crash when using the Master-Slave Behavior
- Fixed a crash when using the Kill Behavior and the Visual Feedback
- Fixed a crash when using the Kill Behavior and an Expression
- Fixed a crash when rendering more than 10 Character Files
- Fixed a crash when rewinding a simulation that uses the Automatic Apex Creation feature of the ApexCloth Behavior
- Fixed a crash when having Layout Operations applied on Characters with Cloth in the Layout Tool
- Fixed rigid meshes scaling in the Character Geometry File
- Fixed reflections issues when using displacement in Redshift
- Fixed Maya double attributes not visible in the Custom Operations of the Swiss Knife Tool
- Fixed Animation Transition not created when connected through an Anchor Node
- Fixed display of killed Entities in the Golaem For Max plugin
- Fixed a display issue of the NavAndLoco Behavior in the Crowd Visual Feedback
- Fixed sampling when skeleton root height was far different from 1 in the NavAndLoco Behavior
- Fixed connection wrongly refreshed when slots were left empty in the Channel Operator Editor
- Fixed auto-layout not correctly resizing the scene for some nodes in the Channel Operator Editor
- Fixed ground adaptation on Physics Ground
- Fixed error message about glmRefreshChOpEditor not loaded
Refactoring
- Motion Orientation Offset has now only the heading orientation in the Character Maker and in the Motion Clip
- Motion Orientation Ofsset attitude and bank parameters are replaced by a checkbox option in the Character Maker and in the Motion Clip
- Added an option to display the trajectories in the Visual Feedback of the NavAndLoco Behavior
- Improved error message when the bone count is different between the Character File and the Character Geometry File
- Improved error message when the bones in the .apx file do not correspond to the bones in the Character File
- Improved warning message when Expression is not valid (displays once only)
- Improved attribute display in the Channel Operator Editor for the Multiplexer Node
API
- glmCreateEntityGeometry now takes into account Geometry Behavior and Tag in NAMES_AND_SHADERS mode in glm_crowd_io.h
- glmDestroyEntityGeometryMesh now takes an uint8_t crowdField index instead of GlmEntityBoundingBox as last parameter (use bbox->_crowdFieldIndex instead)
- glmDestroyEntityGeometryMesh is now safe when using instancing in glm_crowd_io.h
- glmDestroyEntityGeometry is now safe when using instancing in glm_crowd_io.h
- New -bindPoseType flag in the glmExportCharacterGeometry command

Supported Rendering Engines
• Mtoa 1.4.X
• V-Ray For Maya 3.6X, 3.5X & 3.40.XX
• V-Ray For 3ds Max 3.60.XX
• Renderman Studio 21.3 & 21.4
• Mental Ray 3.13.X
• Redshift 2.5.34
• 3Delight Studio Pro 11.0.XX & 12.X
• Guerilla Render 1.4.4
• Katana 2.5 and 2.6 from KtoA 1.1.5.1, 2.0.4 and RfK 21.6
Also supported (but must be manually installed)
• Mtoa 2.0 & 2.1
• Redshift 2.0.91-93

Download:
Golaem.Crowd.v6.2.3.For.Maya.2016-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


Golaem.Crowd.v6.2.3.For.Maya.2016.5-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


Golaem.Crowd.v6.2.3.For.Maya.2017-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


Golaem.Crowd.v6.2.3.For.Maya.2018-AMPED [Cracked RLM & License file]
Depositfiles.com>>
Uploaded.net>>


For VIP-members only (BETA)
Если вы здесь ничего не видите, то значит здесь ничего нет, либо вы не входите в группу VIP-members
If You do not see here anything, it means there here is nothing, or you are not VIP-member.


Внимание! Всегда проверяйте антивирусом файлы, которые Вы загружаете! / Attention! Always check files you download with your antivirus software!

Другие новости по теме / See also:
  • Golaem Crowd v6.2.2 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
  • Golaem Crowd v6.3.3 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
  • Golaem Crowd v6.1.2.1 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
  • Golaem Crowd v6.3.2 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
  • Golaem Crowd v6.3.5 for Autodesk Maya 2016/2016.5/2017/2018
  •  
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.
     

    Комментарии / Comments

    Информация

    Посетители, находящиеся в группе guests, не могут оставлять комментарии в данной новости.
     
    KinDzaDza.net ©2016 :)
    Designed by Pazak
    Home | Software | Footage | Sound FX | Tutorials | E-Books | Музыка | Фильмы | Контакт
    Все публикуемые материалы предоставлены здесь только для ознакомления, все права на них принадлежат их владельцам!
    Published materials are given here only for acquaintance, all rights to them belong to their owners!